Často kladené otázky

Myšlenky číst neumíme, po letech ovšem víme, na co se nás nejčastěji při výběru šperků ptáte. Proto jsme pro Vás níže připravili odpovědi na nejčastěji kladené otázky, s kterými se na nás obracíte.

A že jste zrovna odpověď na svou otázku nenačli? Nevadí, napište nám mail na lenka@machova.cz nebo zavolejte v Po-Pá mezi 8:00 - 17:00 na +420 604 548 147 a my Vám rádi odpovíme.

 

Něco málo o našem zboží...

Odkud pochází zboží, které nabízíme?

Šperky na našich stránkách, a to bez rozdílu použitého materiálu, jsou výlučně dílem našeho zlatnického ateliéru. Až na drahé kameny, kterých se v České republice nedostává, se nejedná o dovoz ze zahraničí - potrpíme si na kvalitu a hrdě se hlásíme k tradiční řemeslné české šperkařské škole. A protože zajišťujeme celý proces výroby šperku od zpracování a tvarování materiálů až po zasazování kamenů, opuncování a finální povrchové úpravy šperku, garantujeme Vám nejvyšší kvalitu výroby a odborný záruční a pozáruční servis našich šperků.

U hodinek spoléháme se na renomované české a zahraniční výrobce. Hodinky odebíráme přímo od jejich výrobce nebo autorizovaných distributorů, garantujeme tak i záruční a pozáruční servis. Ceny servisních úkonů u hodinek, včetně klasického servisu, Vám sdělíme na dotaz.

Máte jenom e-shop, nebo je možné si zboží také osobně prohlédnout?

Šperky a hodinky označené příznakem "Ihned skladem" si můžete vyzkoušet po předchozí domluvě v našem zlatnickém ateliéru na adrese Vězeňská 5, PSČ 110 00, Praha 1 - Staré Město nebo i mimo prostory ateliéru.

Kromě šperků zveřejněných na této stránce disponujeme i vzorky rozličných, zde nenabízených modelů snubních a zásnubních prstenů, které je možné po předchozí domluvě vyzkoušet.

 

...a o výrobě...

Jak dlouho trvá výroba šperků?

Pokud není šperk "Ihned skladem", trvá výroba:

- snubních a zásnubních prstenů 2 až 3 týdny,

- ostatních šperků (napr. náramků, náušnic, přívěsků a řetízků) 3 týdny,

přičemž lhůta běží od potvrzení objednávky, resp. připsání zálohy na náš účet, jestliže je její uhrazení vyžadováno. 

Život je ovšem někdy nepředvídatelný režisér, tudíž se může stát, že je „Váš“ den za dveřmi a čekat 3 týdny nemůžete. V takovém případě se na nás obraťte a my se pokusíme vyjít Vám maximálně vstříc.

Je možné do prstenů objednat vnitřní rytinu?

Ano, rytiny u prstenů zakoupených u nás provádíme zdarma, a to i dodatečně po zakoupení.

Jestliže máte zájem o rytinu, vyplňte prosím při konfiguraci svého prstenu příslušnou kolonku "Poznámka" nebo, jestliže se rozhodnete opatřit prsten rytinou dodatečně, kontaktujte nás a domluvíme se.

Rytina bude vyhotovena ve druhu písma (fontu), náhled kterého je k zde.

 

Na velikosti záleží! aneb...

Jak vybrat správnou velikost prstenu?

Zjistit správnou velikost prstenu může být někdy věda. Mnoho lidí před nákupem na e-shopech navštíví zlatnictví, kde si nechají velikost prstu změřit. Je ovšem důležité pamatovat na to, že velikost prstu se v průběhu dne může měnit. Ať už je venku zima nebo teplo, máte po zranění ruky nebo jste těhotná, to vše může výrazně ovlivnit velikost prstu. Kromě toho u prstenů o šířce 6mm a více se doporučuje volit o něco větší velikost.

Pokud si nejste jisti velikostí prstenu, doporučujeme Vám domluvit si osobní schůzku a přeměření velikosti prstenu našim ateliérem.

Pokud chcete prsten darovat, nezoufejte. Jestliže velikost netrefíte, u velké většiny našich prstenů není problém prsten po zakoupení dodatečně zdarma upravit na vámi požadovanou velikost.

Lze dodatečně změnit velikost prstenu?

Ano, zvětšení nebo zmenšení velikosti u většiny našich prstenů není problém. Úpravu velikosti prstenů zakoupených u nás provádíme zdarma.

Existují ovšem specifické modely prstenů, a to zejména s kameny nebo gravírovaním po obvodu, kde je úprava velikosti náročná. Zákazník pak musí počítat s vyššími náklady na takovou úpravu. Kontaktujte nás a my Vám rádi poradíme.  

Může šperk působit alergii?

I ten nejkrásnější šperk nepřinese tolik radosti, jestli jej nemůžete nosit. Při výběru šperku proto dbejte také výběru vhodného materiálu. Předně se ujistěte, že osoba, pro kterou šperk vybíráte, netrpí alergií na Vámi zvolený materiál, zejména na stříbro, zlato nebo některou z jeho příměsí. Před koupí Vám rádí poradíme, aby jste vhodným výběrem materiálu nezískali jenom investici, která si uchová svou hodnotu, ale především krásný šperk pro potěchu ducha.

 

Zlato se zkouší ohněm, žena zlatem ...

Z jakého materiálu obvykle šperky zhotovujete?

U každého šperku je v konfigurátoru uveden seznam materiálů, ze kterých jej lze vyrobit.

Prsteny obvykle vyrábíme ze 14-ti (585/1000) karátového bílého, žlutého nebo červeného zlata. Některé modely jsou nabízeny v stříbře.

Ostatní šperky jsou v nabídce jak v provedení ze zlata (14-ti karátové bílé, žluté nebo červené zlato) a stříbra. 

Co dělat, když se mi líbí šperk z Vaší nabídky, chci jej ovšem vyrobit z jiného materiálu, než nabízíte?

Máte-li zájem o šperk z naší nabídky, ovšem z materiálu, v němž jej konfigurátor nenabízí, kontaktujte nás na mail lenka@machova.cz nebo na telefonu +420 604 548 147. Šperk jsme schopni vyrobit i z palladia, platiny nebo z 18-ti karátového (750/1000) zlata, cena bude ovšem individuálně stanovena.

Mám doma nepotřebné zlato. Mohu si o něj snížit cenu šperku?

Samozřejmě. Jestliže si u nás objednáte šperk a máte k dispozici (i zlomkové) zlato nebo stříbro, které chcete prodat, materiál od Vás vykoupíme a výslednou cenu za šperk ponížíme o výkupní cenu.

Běžně provádíme i klasický výkup zlata a stříbra. Aktuální cenu Vám sdělíme na vyžádání.

Mám volit matnou nebo lesklou povrchovou úpravu prstenu?

Sto lidí, sto chutí.  Ani s jednou úpravou ovšem nešlápnete vedle. Obecně platí, že mat u prstenů se časem vyleští a lesk se postupem času ztrácí a objevuje se mechanické poškození povrchu. Jedná se o přirozený důsledek mechanického působení na povrch každého šperku.

Nabízíme několik druhů matu, od nejemnějšího sametového až po nejhrubší, tzv. škrábaný mat.  

Aby si šperk zachoval svůj půvab, jednou za čas je vhodné jej vyleštit a případně narhodievat (k rhodiu viz. otázka níže). Jestliže jste koupili prsten u nás, v rámci celoživotního servisu tuto "kosmetiku" Vášho šperku provádíme jednou za rok zdarma.

Co znamená, když je šperk rhodiovaný?

Rhodium je drahý kov bílé barvy, který po aplikaci na šperk stvrzuje jeho povrch a pomáhá jej lépe chránit před mechanickým poškozením – vytváří jakýsi plášť, který lépe chrání šperk a dodává šperku z bílého zlata hezčí barevný odstín. Každý šperk z bílého zlata, jenž opouští naší dílnu, je opatřen rhodiovou úpravou, kterou obnovujeme vždy v rámci celoživotného servisu.

 

Není kámen jako kámen...

Jaký je rozdíl mezi zirkonem a briliantem?

Zirkon je syntetický, uměle vytvořený kámen, kdežto briliant je přírodní diamant s tzv. briliantovým výbrusem.

Největší rozdíl mezi zirkonem a diamantem je (samozřejmě kromě ceny) v jejich životnosti. Zirkon postupem čase ztrácí lesk. Je to dáno působením vonkajších vlivů (vadí mu například slaná voda) a nižší tvrdostí, v důsledku které se vybroušené plošky na zirkonu časem obrousí a zaoblí. Není ovšem finančně náročné jednou za několik let nahradit zirkony novými.

Naproti tomu briliant bude pořád stejně zářivý jako v první den.

Dočetl jsme se, že cena briliantu závisí na jeho kvalitě. Brilianty jaké kvality dáváte do Vašich šperků?

Standardně používáme brilianty kvality SI 1, barvy G, jenž považujeme, z pohledu ceny a nabízené kvality za ideální kombinaci. Více o briliantech a certifikátech najdete v sekci „Puncovní značky a certifikáty“. Na přání osadíme Váš budoucí šperk ovšem také vlastním kamenem nebo i kamenem odlišné kvality.

Jakou mám garanci, že dostanu v prstenu diamant, jestliže si za něj zaplatím?

Ke každému nákupu šperků z naší nabídky osazených diamanty obdržíte certifikát pravosti vyhotovený naším ateliérem, kterým Vám garantuje velikost diamantu v karátech, jeho kvalitu (čistotu), barvu a brus kamene. U diamantů s hmotností nad 0,30 ct (1 karát = 200 mg = 0,2 g) můžeme za poplatek zajistit vystavení mezinárodního certifikátu renomovaných gemologických laboratoří GIA.

Na trhu jsme od roku 2007 a v našem odvětví neexistuje nic důležitějšího, než obchodní pověst a důvěra zákazníka. Náš ateliér podláhá kontrole Puncovního úřadu a ostatním příslušným správním orgánům, které dbají o to, aby žádný zákazník nebyl ošizen na svojich právech. To všechno spolu s naší snahou o poskytování excelentní indiviuální péče o každému zákazníku představuje záruku, že vždy dostanete diamant, který jste si objednali.

 

Záruka a péče o šperky...

Jakou záruku poskytujeme na naše šperky?

Na všechno zboží na našich stránkách poskytujeme 24 měsiční záruku na kvalitu. Kromě toho se šperkem získáváte také celoživotní bezplatné čistení a rhodiování šperku (tzv. "celoživotní servis").

Co všechno obsahuje celoživotní servis?

Aby jste se mohli co nejdéle těšit ze svého šperku, poskytujeme na jakýkoliv šperk vyrobený v naší dílně celoživotní bezplatný servis, který obsahuje jednou za rok provedení (i) leštění, (ii) rhodiovaní šperku a (iii) kontrolu zasazení kamenů.

 

Když se něco nepovede...

Chci zrušit objednávku šperku. Jak na to?

Pokud jste se rozhodli svou objednávku zrušit, kontaktujte nás urychleně na telefonním čísle +420 604 548 147. Při telefonátu mějte prosím k dispozici detaily objednávky, nebo nám je zašlete po telefonickém oznámení na mail lenka@machova.cz.

Pokud Vaše objednávka nemůže být zrušena, neboť Vám bylo již zboží odesláno, nezoufejte. Po jeho doručení máte ze zákona 14 dní na jeho vrácení. Stačí nám zásilku obratem zaslat zpátky s dokumentem "Odstoupení od smlouvy", který najdete v sekci "Obchodní podmínky" a byl Vám také zaslán společně objednávkou a po vrácení objednaného zboží Vám budou Vaše peníze vráceny zvoleným způsobem. V takovém případě ovšem náklady na vrácení zboží nerefundujeme.

Co když chci zboží reklamovat?

Na všechno zboží poskytujeme standardní záruku 24 měsíců od jeho převzetí. Pro podrobnosti o postupu reklamace si přečtete postup uvedený v sekci "Reklamace zboží" v horní liště stránky, který také obdržíte společně s objednaným zbožím.

Mám právo zboží zakoupené prostřenictvím stránek vrátit?

Ano, máte za níže uvedené podmínky.

Nejedná-li se o případ, kdy nelze z důvodu uvedených v § 1837 zákona č. 89/2012 Sb (dále jen "OZ") od kupní smlouvy odstoupit např. proto, že zboží bylo upraveno na prání zákazníka, má kupující právo dle ustanovení § 1829 odst. 1 OZ od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od jeho převzetí, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží.

POZOR! Dle všeobecných obchodních podmínek se za zboží upravené podle přání kupujícího dle § 1837 OZ myslí jakékoliv zboží, které obsahuje v rámci objednávky drahé kameny o souhrnné hmotnosti rovné nebo vyšší než 0,30 ct nebo hmotnost zlata v rámci objednávky přesáhne 25 gramů. V případě splnění jedné z těchto podmínek bude kupující o nemožnosti odstoupit od smlouvy §1829 odst. 1 OZ s předstihem informován a následně se rozhodne, zda-li na objednávce trvá. Jestliže o tom nebude informován, vyloučení se neuplatní. 

Neuznali jste mi reklamaci, co teď?

Sami jsme denně v postavení spotřebitele a víme, že to člověka dokáže (více či méně spravedlivě) znechutit. Někto nemá nervy na dotahování se s prodávajícím, jiný na tahanice u soudu. Co s tím?

S účinností od 1.2.2016 máte jako spotřebitel právo v případě tzv. „spotřebitelského sporu“ z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, jenž by Vám vznikl s naším ateliérem, využít také cestu mimosoudního řešení sporu u České obchodní inspekce („ČOI“). Typickým „spotřebitelským sporem“ jsou spory o uznání reklamace vad zboží. Toto právo Vám vyplývá ze zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění novely č. 378/2015 Sb.

Pro více informací o Vašem právu na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, včetně informací o obsahu návrhu, lhůtach a nákladech, navštivte internetovou stránku ČOI: http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/ 

 

Objednávka, platba a doprava...

Jaké jsou moje možnosti platby?

Platba je možná provést (i) osobně, (ii) převodem na účet a (iii) dobírku.

Podrobnosti o způsobech plateb a vlivu na konečnou cenu výrobku získáte v průběhu objednávky nebo v sekci "Doručování zboží".

Chcete zálohu?

Když se jedná o objednávku, u které souhrnná kupní cena (bez započtení poštovného a balného) objednaného zboží překročí částku 15.000,-Kč, prodávající může požadovat zálohu 5.000,-Kč.

Jestliže souhrnná kupní cena (bez započtení poštovného a balného) objednávky dosáhne alespoň částku 30.000,-Kč, prodávající může požadovat zálohu 15.000,-Kč.

Jaké jsou možnosti dopravy objednaného zboží?

Je-li hodnota objednaného zboží po uplatnění případných slev do 3.000,-Kč, zboží zasíláme prostřednictvím České pošty, a to za ceny uvedené v sekci "Doručování zboží".

U objednávky za alespoň 3.000,-Kč po uplatnění případných slev, je doprava zdarma. Veškeré objednávky k vám posíláme plně pojištěné. Jsme flexibilní, proto jsme schopni přizpůsobit se vašim požadavkům a dohodnout se na možnosti dopravy, termínu a místě doručení.

Mám slevový kupon. Jak jej uplatnit na e-shopu?

Slevový kód z kupónu uplatníte jeho vložením do políčka "Poznámka" při vypisování Vašich kontaktních detailů v objednávce. Po kontrole kódu obdržíte novou fakturu s cenou upravenou o příslušnou slevu. Upravenou fakturu obvykle obdržíte spravidla do 36 hodin od zaslání objednávky.

Přijímáte i objednávky ze zahraničí resp. zasíláte zboží do zahraničí?

Zasílem jenom do České Republiky a na Slovensko. Po vzájemné dohodě je ovšem možné zaslat zboží i do ostatních států EU.

Ať se Vám hezky nakupuje!

Otázky jsou vypracovány ke dni 6.6.2016. Druhé aktualizované znění.